مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات استانداری استان مرکزی از فعالیت ۹۱ دفتر پیشخوان شهری و ۲۷۱ دفتر آیسیتی روستایی در این استان خبر داد.
به گزارش فارس از اراک شهاب حیدری بعد از ظهر روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم آغاز به کار ارائه خدمات ثبت احوال در دفاتر اراک و داودآباد اظهار داشت: اخیرا نیز مجوز راهاندازی ۱۳ دفتر پیشخوان دولت اخذ شده که ۳ مورد در شهرستانهای اراک، آشتیان و فرمهین و مابقی در شهرکهای صنعتی است که این دفاتر بعد از برگزاری آزمون و گزینش نهایی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد. وی با بیان اینکه ۱۲۷ خدمت از خدمات دستگاههای اجرایی در دفاتر پیشخوان دولت ارائه میشود، بیان داشت: در گذشته تنها ۱۵ خدمت از خدمات قابل ارائه از سوی دستگاههای دولتی در دفاتر پیشخوان دولت قابل ارائه بود که خوشبختانه امروز این تعداد به ۱۲۷ مورد افزایش یافته است. مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات استانداری استان مرکزی از مطالعه به منظور ارائه ۲۷ خدمت دیگر در این دفاتر خبر داد و اظهار داشت: در صورت تایید و تصویب ارائه این خدمات در کار گروه مربوطه به زودی شاهد افزایش خدمات خواهیم بود. حیدری بر لزوم افزایش کیفیت خدمات از سوی این دفاتر تاکید کرد و ادامه داد: افزایش سطح کیفی خدمات موجب افزایش رضایت شهروندان میشود که باید در این راستا کوشید. وی در ادامه با اشاره به خدمات قابل ارائه در دفاتر اراک و داودآباد اظهار داشت: درخواست تغییر نام و نام خانوادگی، طلاق و مشخصات فرزندان در شناسنامه، تعویض شناسنامه، درخواست صدور کارت شناسایی ملی المثنی ناشی از فقدان، درخواست صدور شناسنامه المثنی ناشی از فقدان، درخواست صدور اولین کارت شناسایی ملی، درخواست تعویض کارت شناسایی ملی و… از خدمات قابل ارائه در این دفاتر است.