دکترمحبیان: برنامه های سال 92 پست بانک براساس کیفیت خدمات و درآمد و هزینه تدوین می شود
دکترمحبیان: برنامه های سال 92 پست بانک براساس کیفیت خدمات و درآمد و هزینه تدوین می شود

دکترمحبیان: برنامه های سال ۹۲ پست بانک براساس کیفیت خدمات و درآمد و هزینه تدوین می شود

به منظور دسترسی به هدف سپرده ای مناسب و جذب منابع بیشتر، برنامه های سال ۹۲ پست بانک بر اساس کیفیت خدمات و درآمد و هزینه تهیه و تدوین می شود.
به گزارش روابط عمومی پست بانک ایران: دکترمحبیان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این بانک در نشست مشترک با مدیران حوزه امورسازمان و برنامه ریزی ضمن بیان این مطلب گفت: هدف از برگزاری چنین جلساتی آشنایی با کارکنان و استفاده از ایده ها و دیدگاه های آنان در اجرای بهتر امور است.
وی افزود: حضور مدیران استان ها و مناطق در نشست های تخصصی، تفویض وظایف مدیریتی به استان ها و شهرستان ها، تشکیل کارگروه مشارکتی، برگزاری سمینار در سطح مدیران و معاونین، تدوین و اجرای پروژه های جدید و مورد نیازبانک، تدوین چشم اندازها براساس عدالت، انجام ماموریت براساس تفکیک وظایف، برگزاری جلسات مستمر و فصلی برای ارزیابی عملکرد، بازنگری بخشنامه ها و دستورالعمل های بانک و بررسی رضایت شغلی کارکنان و مدیران از مهمترین اقدامات سال آینده بانک می باشد.
مدیرعامل پست بانک ضمن تاکید بر موضوع آموزش به عنوان نیاز حیاتی یک سازمان، اظهار داشت: آموزش باید کوتاه، موثر و کم هزینه باشد و برنامه ریزی کرده ایم آموزش های بانک را تا سقف ۸۰ درصد به صورت غیرحضوری و مجازی ارتقاء دهیم.
دکترمحبیان تصریح کرد: تهیه شناسنامه آموزشی برای تمامی کارکنان حتی نیروهای خدماتی، صدور گواهینامه سالانه برای کارکنان، داشتن گواهینامه تخصصی مرتبط با نوع فعالیت و تدوین محتوای کاربردی و آموزشی مطابق با قوانین و مقررات از مهمترین اقداماتی است که در حوزه آموزش باید صورت پذیرد.
وی در پایان با تاکید بر ایجاد عدالت و اطمینان در بین کارکنان خاطرنشان ساخت: تشکیل پرونده سلامت برای کارکنان و خانواده های آنان، فراگیر شدن امور رفاهی حتی در پایین ترین سطح بانک از مواردی است که امور کارکنان باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند.
مسعود کمال آبادی مدیر امور سازمان و برنامه ریزی نیز در این نشست ضمن تبیین جایگاه پست بانک در بین بانک های کشور، مضامین استراتژیک بانک طی برنامه پنجم توسعه کشور، بودجه سال ۹۱ و ۹۲ بانک، تکنیک ها و روش های مدیریت روز، ظرفیت های ایجاد شده و ابزارهای دراختیار مدیریت تصریح کرد: اهداف کلی این امور براساس؛ درآمد، هزینه، کیفیت و رضایت مشتریان پایه ریزی شده است.
وی افزود: اجرای برنامه های عملیاتی- تخصصی در واحدهای ستادی، انجام صحیح و به موقع امور طبق مقررات و ضوابط، ارزیابی نقش مدیران واحدهای ستادی و اجرائی، تجهیز دفاتر ترهین شده، تدوین برنامه استراتژیک بانک و امضای تفاهم نامه تجهیز منابع با مدیران شعب استان ها از مهمترین برنامه های سال آتی حوزه امور سازمان و برنامه ریزی می باشد.
مدیر امور سازمان و برنامه ریزی در پایان از پرداختی های پایان سال جاری کارکنان خبر داد و اظهار داشت: تا پایان سال جاری این پرداختی ها به صورت هفتگی یا ماهانه انجام می شود.
غلامحسین صباغی مدیرامور شعب و مناطق در ادامه این نشست ضمن ضرورت حفظ پویایی در مجموعه بانک گفت: یک سازمان موفق همواره باید پویایی و هوشمندی خود را حفظ کند زیرا پویایی جز باتوجه به بازخوردها حاصل نمی شود.
وی افزود: در شرایط کنونی همواره باید نیازهای روز را شناسایی کرده و چابک سازی وکوچک سازی سازمان را به عنوان یک اصل مهم مورد توجه قرار داد.
شهنام زندیه رئیس اداره کل برنامه ریزی و بودجه و بهره وری در این نشست ضمن بیان الگوی رفتاری تعامل، تعهد، تخصص و چابکی با محوریت کار تیمی به عنوان الگوی رفتاری گفت: گسترش خدمات پولی و مالی در شهرها و روستاها، کمک به توسعه سیستم بانکی و گسترش تسهیلات، توسعه خدمات مالی خرد و کمک به هموطنان مناطق روستایی و محروم و کاهش ترددهای غیرضرور آنان به شهرها از مهمترین اهداف بانک بوده که این اداره کل در تدوین برنامه ها و تهیه بودجه توجه ویژه ای به آن دارد.
داود قزلباش مدیر امور کارکنان در ادامه این نشست ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته درخصوص حوزه رفاه کارکنان، پرداختی ها، تسهیلات، بازنشستگان و استخدام گفت: راه اندازی سیستم جامع امورکارکنان، تجمیع سوابق بیمه ای کارکنان ستادی و تهران در شعبه ۹ تامین اجتماعی تهران، پرداخت سیستمی تسهیلات و راه اندازی پرتال پرسش و پاسخ امورکارکنان، اصلاح آیین نامه صندوق آتیه و رفاه برای درآمدزایی بیشتر، بازنگری در شرایط احراز مشاغل بانک و تعیین شرایط مسیر ارتقاء شغلی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در حوزه این اداره کل طی سال جاری بوده است.
جمال مقصودی رئیس اداره کل آموزش و تحقیقات در این نشست ضمن تشریح طرح های پاس، بام، طناب، وب کنفرانس، نرم افزار مدیریت فرآیند آموزش، آموزش بدو خدمت و آموزش تعیین درجه مشاغل کارشناسی بانک، گزارش جامعی از آموزش در حوزه های کارکنان، کارگزاران و مدیران بانک ارائه کرد.
وی افزود: ارائه کارت مجازی، بانکداری نوین، تحلیل وضعیت منابع دفاترخدمات بانکی روستایی، تحلیل وضعیت شعب، تهیه گزارش سالانه و کشف تقلب با استفاده از هوش تجاری از جمله پروژه های تحقیقاتی درون سازمانی اداره کل آموزش و تحقیقات بوده است.
همچنین در این نشست اسماعیل عسگری مدیرامور فناوری اطلاعات، محمدحسن فتح آبادی مدیرامور اعتباری و سرمایه گذاری، داود کریمی مدیرامور بین الملل، اسد گرامی رئیس اداره کل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگوئی به شکایات، حسین وارسته رئیس اداره کل تشکیلات و روشها و محمدرضا حسنلو رئیس اداره کل پیشتیبانی ضمن بیان دیدگاه های خود، گزارش مختصری از فعالیت ها، اقدامات و چالش های واحدهای مذکور را ارائه کردند.
گفتنی است: تمامی گزارش های این نشست به صورت الکترونیکی ارائه شد

بررسی نمایید

ابلاغیه نرخ تاییدیه تحصیلی

 براساس آخرین ابلاغیه سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نرخ سرویس تاییدیه تحصیلی به …