مدیرعامل پست بانک ایران: در انجام امور نظارتی و بازرسی، حفظ حریم و آبروی اشخاص واجب است
مدیرعامل پست بانک ایران: در انجام امور نظارتی و بازرسی، حفظ حریم و آبروی اشخاص واجب است

مدیرعامل پست بانک ایران: در انجام امور نظارتی و بازرسی، حفظ حریم و آبروی اشخاص واجب است

در انجام امور نظارتی و بازرسی، حفظ حریم و آبروی افراد واجب است و این چیزی است که در دین و قرآن به آن شدیداً تاکید شده است.

دکترمحبیان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل پست بانک ایران در مراسم افتتاحیه سومین گردهمائی آموزشی – تخصصی ارزیابی عملکرد و نظارت بر عملیات ارزی این بانک ضمن بیان مطلب فوق گفت: فعالیت ها و خدمات خرده بانکداری پست بانک با سایر بانک های کشور کاملاً متفاوت است و حتی در هیچ سازمان خدماتی چنین مصداقی وجود ندارد چون علیرغم ریسک زیاد در دورافتاده ترین نقاط کشور مشغول خدمت رسانی است.
وی با اشاره به اهمیت بازرسی و نظارت افزود: تلاش کردیم با ایجاد ادارات مستقل بازرسی و حسابرسی مجموعه بازرسی ها، ارزیابی عملکرد واحدها و نظارت های مالی را با جذب نیروهای متخصص داخلی و همچنین برون سپاری امور تقویت کنیم که خوشبختانه موفق هم شدیم.
دکترمحبیان اظهار داشت: تهیه و تدوین شیوه نامه، مرامنامه و استانداردهای لازم جهت ارتقاء بازرسی ها امری لازم و ضروری است که باید با تقویت نیروی انسانی متخصص، فراهم نمودن ابزارهای بازرسی، برون سپاری امور و همچنین ایجاد اتاق فکر و استفاده از ایده ها و نظرات متخصصان به سمت رفع مشکلات و موانع حرکت کنیم.
رئیس هیات مدیره پست بانک ضمن توصیه بر پرهیز از موازی کاری توسط واحدهای نظارتی تصریح کرد: این واحدها بایستی بیشتر به دنبال گسترش همکاری ها باشند و مجموعه بانکی همواره باید به نیروی انسانی، سرمایه های مردم و سازمانهای مسئول مانند؛ بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و دارائی و ارتباطات و فناوری اطلاعات توجه داشته باشد.
وی با تاکید بر اصلاح ساختار جهت تقویت انگیزه کارکنان به منظور حضور در واحدهای اجرائی و شعب خاطرنشان ساخت:
همیشه باید خودمان را محک بزنیم و نارسائی ها و کاستی ها را خودمان مرتفع سازیم و اجازه ندهیم دیگران مشکلات را برجسته کنند.
مدیرعامل پست بانک عنوان کرد: آینده بانک ها در گرو بانکداری الکترونیکی است چون این نوع بانکداری موجب کاهش هزینه ها و افزایش درآمدها می شود که پست بانک از این بعد بسیار موفق است و دستگاه های خودپرداز پایانه شعب و پایانه فروش نماد آن است.
دکترمحبیان پیشنهاد کرد: مناسب است مجموعه بازرسی حتی الامکان از ورود به بحث انتصابات پرهیز کرده و بیشتر به دنبال رفتارشناسی، کنترل و ارزیابی باشد زیرا عمده کار آن حضور در واحدهای عملیاتی و ارزیابی آن هاست.
وی اضافه کرد: امروزه در اغلب کشورها، ارزیابی و اعتبارسنجی مشتریان عموماً برعهده بانک ها نیست بلکه توان و ظرفیت اعتباری مشتریان از طریق موسسات اعتبارسنجی رسمی و بیمه ای انجام می شود که بسیار هم موفق بوده است.
مدیرعامل پست بانک گفت: مهمترین وظیفه بانک ها امانتداری مشتریان است و هرنوع اطلاعات حساب افراد باید به صورت محرمانه حفظ شود چون بانک ها امین مشتری هستند و آنان حق و حقوقی دارند که باید مورد توجه قرار گیرد.
دکترمحبیان در پایان با اشاره به پرداخت یارانه حدود ۷ میلیون نفر در روستاها و مناطق محروم و همچنین سودسهام عدالت ۵/۲ میلیون نفر توسط پست بانک اظهار داشت: قطعاً کارکنان این بانک از اجر دنیوی و اخروی این خدمت ارزشمند و معنوی برخوردار خواهند شد.

بررسی نمایید

پیام دبیر کل کانون دفاتر پیشخوان در پی شهادت سردار سلیمانی

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ یاد …