نحوه برگزاری جلسات از طریق ارتباط تلفنی
نحوه برگزاری جلسات از طریق ارتباط تلفنی

نحوه برگزاری جلسات از طریق ارتباط تلفنی

هدف از راه‌اندازی سرویس مکالمه گروهی، امکان ایجاد مکالمه بین چندین تماس با میزبانی مشترک همراه اول است. گروه همکاران، همکلاسی‌ها، کارمندان، اعضای یک خانواده، دانشگاهیان، تجار و … می‌توانند بدون نیاز به حضور فیزیکی، در یک مکالمه‌ی گروهی دوستانه و یا شغلی شرکت کنند.

 

به گزارش خبرنگار سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هزینه‌ی برقراری ارتباط در مکالمات گروهی برای هر تماس به‌طور جداگانه و معادل تعرفه‌ی مصوب مکالمات محاسبه و برعهده‌ی شخص تماس‌گیرنده است.

 

با استفاده از این سرویس مشترکین تلفن همراه (دائمی و اعتباری) می‌توانند به‌صورت همزمان با چند مشترک دیگر (حداکثر پنج نفر) مکالمه کرده، به صورتی که تمامی افراد حاضر در این تماس امکان صحبت‌ کردن و شنیدن صدای یکدیگر را داشته باشند.

 

سرویس شامل گروه‌های (۱+۵) نفر است که یک نفر به عنوان میزبان و پنج نفر نیز به عنوان افراد دعوت شده مکالمه‌ی گروهی هستند.

 

نحوه‌ی استفاده از سرویس مکالمات گروهی به این صورت است که اگر مشترک (الف) بخواهد مشترکین (ب) و (ج) را به مکالمه‌ی گروهی دعوت کند، در ابتدا مشترک (الف) با مشترک (ب) تماس گرفته و تماس با وی را در وضعیت Hold قرار می‌دهد.

 

سپس مشترک (الف) با مشترک (ج) تماس گرفته و با استفاده از منوی گوشی خود و با انتخاب گزینه‌ی Conference تماس‌های (ب) و (ج) را به مکالمه‌ی گروهی تبدیل می‌کند.

 

با توجه به این‌که در این وضعیت مشترک (الف) ۲ تماس برقرار کرده است، هزینه‌ی این تماس‌ها را مطابق تعرفه پرداخت می‌کند.

 

هم‌چنین اگر مشترک (الف) با مشترک (ب) تماس برقرار کرده باشد و در حین مکالمه، مشترک (ج) با مشترک (الف) تماس گرفته و در وضعیت انتظار باشد. مشترک (الف) تماس مشترک (ج) را پاسخ داده و با استفاده از منوی گوشی خود و با انتخاب گزینه‌ی Conference تماس‌های (ب) و (ج) را به مکالمه‌ی گروهی تبدیل می‌کند.

 

در این وضعیت مشترک (الف) هزینه‌ی تماس با مشترک (ب) را پرداخت می‌کند و مشترک (ج) هزینه‌ی تماس با مشترک (الف) را پرداخت خواهد کرد.

 

اما در صورتی که مشترک (ج) با مشترک (الف) تماس برقرار کرده باشد و در حین مکالمه، مشترک (ب) با مشترک (الف) تماس گرفته و در وضعیت انتظار باشد: مشترک (الف) تماس مشترک (ب) را پاسخ داده و با استفاده از منوی گوشی خود و با انتخاب گزینه‌ی Conference تماس‌های (ب) و (ج) را به مکالمه‌ی گروهی تبدیل می‌کند. در این وضعیت مشترک (ب) و (ج) هزینه‌ی تماس با مشترک (الف) را پرداخت می‌کنند.

 

با توجه به تنوع گوشی‌های تلفن همراه موجود در بازار و منوهای متفاوتی که برای این گوشی‌ها طراحی شده است، جهت استفاده‌ی بهتر از این سرویس مشترک تلفن همراه می‌تواند به قسمت مکالمه‌ی گروهی (Call Conference) دفترچه راهنمای گوشی تلفن همراه خود مراجعه کند.

 

*مزایای سرویس:

 

امکان مکالمه‌ی گروهی و همزمان حداقل پنج نفر (علاوه بر میزبان) با استفاده از تلفن همراه.

 

امکان برگزاری جلسات از طریق ارتباط تلفنی بدون نیاز به حضور افراد در مکانی مشخص.

 

امکان مکالمه‌ی گروهی برای تماس‌های شهری، بین‌شهری و رومینگ.

 

امکان استفاده از سرویس در مواردی از قبیل ترجمه همزمان، نظر کارشناسی همزمان و … .

 

*نحوه فعال‌سازی سرویس:

 

این سرویس برای تمامی مشترکین تلفن همراه دائمی و اعتباری به‌صورت پیش‌فرض فعال است و فعال‌سازی سرویس برای مشترکین رایگان است و هزینه‌ای بابت آبونمان این سرویس دریافت نمی‌شود.

بررسی نمایید

جلسه بررسی مشکلات و پاسخگویی به سوالات دفاتر بر گزار شد

بر اساس هماهنگی بعمل آمده همزمان با هفده مهر روز جهاتی پست ، جلسه بررسی …