نحوه شکایت از اپراتورهای ارتباطی/ جلوگیری از سردرگمی کاربران

 

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نحوه شکایت کاربران خدمات ارتباطی و مخابراتی از اپراتورها و ارائه دهندگان این خدمات را تشریح کرد و گفت: موارد شکایت از اپراتورهای ارتباطی و مخابراتی در جهت تسهیل و تسریع در احقاق حقوق کاربران و نیز جلوگیری از سردرگمی آنها پیگیری می شود.

به گزارش مهر، حسن رضوانی با اشاره به راه اندازی سامانه شکایت از اپراتورهای ارتباطی و نظارت بر عملکرد آنها اظهار داشت: این سامانه با تفاهم صورت گرفته میان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، پلیس فتا، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، سازمان فناوری اطلاعات ایران، شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور ایجاد شده و مهمترین هدف آن رسیدگی به شکایت کاربران برای تسریع در احقاق حقوق آنها است.
وی گفت: این سامانه در راستای پایش و کنترل سرویسهای ارتباطی و فناوری اطلاعات و رادیویی شامل عرضه خدمات اینترنت رسا (ISP)، توزیع و عرضه اینترنت (ISDP)، ارائه خدمات عمومی انتقال داده ها از طریق خطوط تلفن کابلی (PAP)، ارائه خدمات عمومی انتقال داده از طریق ارتباطات ماهواره ای (SAP)، ارائه خدمات مخابراتی ارتباطات همراه بین المللی (GMPCS)، ارائه خدمات ارتباطات بی سیم مبتنی بر فناوری وایمکس، ارائه خدمات تلفن همراه و ثابت و ارتباطات داده ها راه اندازی شده و حتی خدمات مربوط به راه اندازی شبکه و ارائه خدمات ارتباطات سیار (GSM)، ارائه خدمات عمومی تلفن ثابت، ارائه سرویس های پستی و دفاتر پیشخوان خدمات دولت را نیز دربر می گیرد.
رضوانی با تاکید براینکه راه اندازی سامانه شکایت از این اپراتورها و ارائه دهندگان خدمات، در جهت تسهیل و تسریع در احقاق حقوق کاربران حوزه ICT و جلوگیری از سردرگمی آنها است، تصریح کرد: این سامانه بر اساس اطلاعات اولیه ثبت شده توسط کاربر و وظایف قانونی هر دستگاه، کاربر را به مبدا اصلی رسیدگی کننده به شکایت هدایت خواهد کرد.
معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به مراحل ثبت و پیگیری شکایت در این سامانه توسط کاربران گفت: کاربران سرویس های ارتباطی در صورت بروز مشکل و شکایت، ابتدا به پایگاه اینترنتی اپراتور سرویس دهنده خود مراجعه و نسبت به تنظیم شکایت، دریافت کد رهگیری و پیگیری مراحل رسیدگی به شکایت خود اقدام می کنند؛ اما چنانچه پس از گذشت مدت ۱۴ روز از اپراتور سرویس دهنده خود پاسخی دریافت نکرده و یا پاسخ دریافتی مورد قبول واقع نشد، کاربر می تواند با مراجعه به این سامانه و ارائه کد پیگیری که از پایگاه اینترنتی اپراتور خود دریافت کرده نسبت به تنظیم شکایت اقدام کند.
وی اضافه کرد: شکایت کاربر برحسب نوع و موضوع شکایت به مناطق هفت گانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و یا یکی از اعضاء تفاهم نامه که صلاحیت رسیدگی به شکایت را دارند ارسال می شود و کاربر می تواند با وارد کردن کد پیگیری خود در قسمت پیگیری شکایت این سامانه، نسبت به آگاهی از نتیجه شکایت خود اقدام کند. درهمین حال کاربران می توانند برخی از سئوالات متداول را به همراه در این سامانه مشاهده کنند

بررسی نمایید

جلسه بررسی مشکلات و پاسخگویی به سوالات دفاتر بر گزار شد

بر اساس هماهنگی بعمل آمده همزمان با هفده مهر روز جهاتی پست ، جلسه بررسی …