مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: ۱۱ خدمت ثبت احوال استان اصفهان به ۲۵ دفتر پیشخوان خدمات دولت این استان برونسپاری میشود.
تورج حاجیرحیمیان در گفتوگو با فارس در اصفهان با اشاره به اینکه ثبت احوال استان اصفهان در حال آماده کردن زیر ساختهای لازم در خصوص ارائه خدمات به دفاتر پیشخوان خدمات دولت است، اظهار کرد: تا کنون چندین جلسه هماندیشی با دفاتر پیشخوان دولت در ثبت احوال تشکیل شده است.
وی افزود: به منظور ارتقاء مستمر کیفیت و کمیت نحوه ارائه خدمات و استفاده از توانمندیهای بخش غیر دولتی با رویکرد واگذاری امور تصدیگری این حوزه اقدام به اطلاع رسانی برای متقاضیان پروانه ارائه خدمات ثبت احوال کرد و سپس با ارزیابی، مکان دفتر معرفی و تایید صلاحیت متقاضی پروانه و گواهینامه فعالیت صادر شد.
مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان تصریح کرد: در آینده نزدیک برون سپاری ۱۱ خدمت ثبت احوال به دفاتر پیشخوان خدمات دولت به تعداد ۲۵ دفتر در سطح استان واگذار میشود.
وی با اشاره به فعالیت دفاتر پیشخوان خدمات دولت ادامه داد: تا کنون ۱۵ دفتر پیشخوان بهرهبرداری شده و ۱۰ دفتر دیگر نیز در حال بهرهبرداری و پنج دفتر روستایی (ict) راهاندازی شده است.
حاجیرحیمیان با اشاره به پیادهسازی نقشه دفاتر پیشخوان در سطح استان اصفهان گفت: پس از اخذ اطلاعات و ورود اطلاعات دفاتر پیشخوان دولت برنامه نرمافزاری تهیه شد که از طریق پرتال این اداره کل نیز قابل بهرهبرداری است.
وی اضافه کرد: همچنین در برخی از شهرستانها از جمله شهرضا، نجفآباد، کاشان، آران و بیدگل و فلاورجان دفاتر پیشخوان خدمات دولت افتتاح و باجه ارائه کننده خدمات هویتی در این دفاتر راهاندازی شد.